INGRID KAGGERUD

- Write it. Shoot it. Publish it. -

Mitt treningsprogram - legday

  • 22.08.2017, 10:47


Box Jumps 15 x 3 - Kettlebells sving 20 x 4 - Wallballs 8 x 3 - Knebøy 10 x 3 - Markløft 15 x 2 - Utfall 8 x 2 - Benspark i kabel 15 x 3 - Beinbress 20 x3 

Så langt er jeg veldig fornøyd med programmet jeg har satt opp, og satser på å få testet det ut i morgen kanskje. Repetisjoner og sett er noe jeg har satt opp til meg selv, så det er individuelt. De øvelsene jeg vet jeg ikke liker har jeg færre repetisjoner og sett på - som for eksempel utfall. Det er en av de verste øvelsene jeg gjør, men det er en av de mest effektive for bein og rumpe. 

Om dere vil så kan jeg poste programmet jeg har laget til for overkroppen også! Etterhvert håper jeg å være så komfortabel at jeg kanskje kan vise øvelser på bilder og ha utfyllende innlegg på bloggen med varierte økter. Det er et mål jeg skal sette meg nå! Ellers står alltid nye treningsklær øverst på ønskelisten hos meg. Hver gang jeg kjøper meg noe så er tøyet enten svart eller grått - veldig kjedelig! Neste treningstøy jeg kjøper skal ha en fresh farge med kule mønster! 



Nå skal jeg dra med meg Luna på en lengre tur. Jeg skal på jobb senere i dag, så derfor blir det med det. Det er så nydelig vær, og da må man jo bare utnytte det! Vi snakkes senere♥

Crosstraining

  • 16.08.2017, 20:06

God kveld♥ Jeg kommer rett fra middagsbordet og er iallfall god og mett. I denne stunden så er jeg så sykt lei kameraet jeg har, og er så desperat etter et nytt. Jeg håper at jeg får ordnet et nytt før vi drar på ferie i høst, for mest sannsynlig vil jeg ikke komme til å ta ordentlige bilder med det jeg har nå. Jeg får holde øynene åpne for salg rundt om i butikker, så hvis dere har tips er det bare å skrike ut! Etterhvert håper jeg å få tatt bilder på trening også, av øvelsene. Men det blir når jeg har teknikken hundre prosent inne, og når Erling blir med meg. 



Box jumps ♥ Kettlebell swings ♥ Wallballs ♥ Squats ♥ Deadlifts ♥ Kickbacks ♥ Leg press 

Denne ettermiddag ble tilbragt på treningssenteret sammen med bestevenninna mi, Amanda. Vi hadde det utrolig gøy med treningen, og svetten rann fra begge to - da vet vi at vi har hatt en god økt! Vi var der ganske lenge, men vi tok oss tiden med pauser, småprating og knising - sånn som vi bruker♥ I dag hadde vi fokus på bein og rumpe, og ja, det brant i så og si hele kroppen. Vi gjorde øvelsene som står under bildet noen ganger, og med forskellig vekt. Om du skal prøve selv så må du bare prøve deg fram, uansett så lover jeg deg at det er effektivt :-) Som oppvarming gikk vi i rask gange i oppoverbakke. Så jeg hadde på 6km/t og 4,5% incline på mølla. Vi gjorde det til slutt også. Helt til slutt tøyde vi, og det er jo så viktig, ellers kommer du til å slite sånn med en ekstremt vond gangsperre! 

Hva har du gjort i dag?

Sunday funday

  • 13.08.2017, 13:14

Hvor deilig er det ikke å starte søndagen med en treningsøkt? Det er definitivt noe jeg kan venne meg til :-) I dag hadde jeg fokus på mage, og det ble en veldig kjapp økt siden jeg forsov meg litt i dag. Jeg starter på jobb allerede halv tre og hadde planer om å være på trening til klokken var halv ti - det skjedde altså ikke! Jeg fann noen øvelser til mage på YouTube i går kveld, så da kjørte jeg de en gang, og ellers trente jeg litt armer. Alle mageøvelsene skal gjøres i 30 sekunder! Det er bare å google øvelsene så blir det vist frem på bilde/video. 


10 minutt jogg i oppoverbakke på mølla / Criss Cross crunch / V crunch / Swimmer kick crunch / Heel touch / Bicycle crunch / Plank leg lift

Det brant i magen, for å si det mildt. Jeg prøvde å gjøre alle disse uten pause, for alle kan gjøres sittende/liggende - så når jeg var ferdig etter 30 sekunder med den ene øvelsen, så startet jeg rett på den neste! Jeg satser på at jeg snart får et litt bedre program med øvelser som passer meg godt. Jeg må bare gjøre litt research og lære meg teknikkene og se at jeg får resultater. Jeg avsluttet med 5 minutter på mølla. Et lite tips: last ned en episode av en serie du liker på Netflix og se på det mens du jogger! Da glømmer man helt av tiden og at man blir sliten. I dag så jeg første episode av The Client List :-) Kom gjerne med tips til andre øvelser som du liker, så kan jeg teste de ut! Blir alltid glad for å lære nye øvelser :-) Nå har jeg nettopp dusjet, og skal lage ferdig en smoothie og niste til jobb! Hva gjør du i dag?

Om meg

Ingrid Elise

Hei, og velkommen til min blogg. Mitt navn er Ingrid Elise, jeg er 19 år og bor i Ålesund sammen med min samboer, Erling, og vår herlige lille valp, Luna. Her kan du lese om min hverdag, på godt og vondt, mens jeg tar et etterlengtet friår etter videregående. For sponsing, samarbeid eller spørsmål: ingrideliseblogg@gmail.com

Søk i bloggen

Kategorier

Arkiv

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no